
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.creator | Lopes, Albino | - |
| Autor(es): dc.creator | Barrosa, Luis Filipe Mendes | - |
| Autor(es): dc.creator | Acabado Romana, Fernando | - |
| Autor(es): dc.creator | Martins, António Eduardo Pais Falcão Barbosa | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-22T11:50:56Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-22T11:50:56Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-08-08 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-08-08 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/16419 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/16419 | - |
| Descrição: dc.description | Neurosciences, based on the founding idea of “neuroplasticity”, have helped to clarify the issue of initial (and integral) training of individuals based on the balanced structuring of the respective brain system. From what has been said, we would say that initial parental education, in times of an increasingly urban life (where parents delegate the education of children to school) does not seem to facilitate this balance of integrated development. It is important to discuss the connection between the neurosciences and education, concluding that this joint approach would be essential to guide quality levels and the researchers admit that the applicability of neuroscience research, for the improvement of pedagogy, has been, paradoxically, very limited. In general, we can define organizational culture as a set of beliefs, values and norms that influence the climate of a company, aligning employee behaviour and the strategic way in which the company positions itself in the market. Organizational culture is the essence of an organization. The supportive culture or clan culture presents a pleasant work environment, with a united organization that endures through loyalty and traditions, where interpersonal relationships are created, success is defended by teamwork, participation and consensus between employees and the organization. Leaders are considered mentors and there is a high level of commitment. In accordance with the updated works of Miranda, which seeks to reconcile the previous author and the OCAI model of R. Quinn and collaborators, a questionnaire was constructed, with twenty-eight questions, involving as many others adjectives that characterize a cognitive profile. In a first approximation, and taking only the descriptive statistics data into account, and taking only the sample data, there is a striking curiosity: the respondent students consider that the school made a visible and verifiable effort to correct the dominant profile. limbic pointing to a right cortical profile: intuition, entrepreneurship, vision. | - |
| Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
| Formato: dc.format | application/pdf | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Relação: dc.relation | https://journals.scholarpublishing.org/index.php/ABR/article/view/15094 | - |
| Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Culture | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Brain | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Neurosciences | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
| Palavras-chave: dc.subject | System | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Model | - |
| Título: dc.title | Connecting neuroscience principles and education people profile of culture and leadership: a labour market approach | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: