Accessibility analysis in MOOC platforms: a case study. UNED COMA and UAb iMOOC

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorIniesto, Francisco-
Autor(es): dc.creatorRodrigo, Covadonga-
Autor(es): dc.creatorTeixeira, António-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-22T11:54:17Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-22T11:54:17Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-09-11-
Data de envio: dc.date.issued2023-09-11-
Data de envio: dc.date.issued2014-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10400.2/14863-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/14863-
Descrição: dc.descriptionEsta publicación es el resultado del congreso organizado en el marco del proyecto “ESVIAL: Educación superior virtual inclusiva - América Latina: mejora de la accesibilidad en la educación superior virtual en América Latina", financiado por la Unión Europea con contrato DCI-ALA/19.09.01/11/21526/279-146/ALFAIII(2011)11-
Descrição: dc.descriptionThis article has come about as a result of joint work between the Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED, Spain) and the Universidade Aberta (Portugal), pioneering universities in the development of MOOC platforms with pedagogical approximations different from the xMOOC and cMOOC models. The work has been centred on the analysis of the degree of accessibility of both platforms from the point of view of the User Centred Design for which tools suitable for this purpose such as eXaminator and aDesigner have been used.-
Descrição: dc.descriptionESVIAL: Educación superior virtual inclusiva - América Latina: mejora de la accesibilidad en la educación superior virtual en América Latina.-
Descrição: dc.descriptioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherUniversidad Galileo-
Relação: dc.relationhttp://www.esvial.org/cafvir2014/documentos/LibroActasCAFVIR2014.pdf-
Direitos: dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/-
Palavras-chave: dc.subjectAccessibility-
Palavras-chave: dc.subjectMOOC courses-
Palavras-chave: dc.subjectUAb iMOOC-
Palavras-chave: dc.subjectUNED COMA-
Título: dc.titleAccessibility analysis in MOOC platforms: a case study. UNED COMA and UAb iMOOC-
Aparece nas coleções:Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal)

Não existem arquivos associados a este item.