
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.creator | Ballesteros, Marta | - |
| Autor(es): dc.creator | Boo, María | - |
| Autor(es): dc.creator | Ribeiro, Morgan | - |
| Autor(es): dc.creator | Chevalier, Adrien | - |
| Autor(es): dc.creator | Clay, Patricia | - |
| Autor(es): dc.creator | Dengbol, Poul | - |
| Autor(es): dc.creator | Collas, Mark | - |
| Autor(es): dc.creator | Farrell, Edward | - |
| Autor(es): dc.creator | Fernández, José | - |
| Autor(es): dc.creator | Gamaza, María | - |
| Autor(es): dc.creator | Glyki, Eirini | - |
| Autor(es): dc.creator | Haynie, Alan | - |
| Autor(es): dc.creator | Henneveux, Aurélien | - |
| Autor(es): dc.creator | Hegland, Troels | - |
| Autor(es): dc.creator | Kenny, Andrew | - |
| Autor(es): dc.creator | Kraan, Marloes | - |
| Autor(es): dc.creator | Köpsel, Vera | - |
| Autor(es): dc.creator | Minkkinen, Terhi | - |
| Autor(es): dc.creator | O´Donoghue, Sean | - |
| Autor(es): dc.creator | Pedreschi, Debbi | - |
| Autor(es): dc.creator | Rodríguez, Alexandre | - |
| Autor(es): dc.creator | Couto, Joana | - |
| Autor(es): dc.creator | Sandell, Jane | - |
| Autor(es): dc.creator | Schmidt, Jörn | - |
| Autor(es): dc.creator | Seixas, Sónia | - |
| Autor(es): dc.creator | Sverdrup, Esben | - |
| Autor(es): dc.creator | Talevska, Tamara | - |
| Autor(es): dc.creator | Van der Meeren, Gro | - |
| Autor(es): dc.creator | Wilson, Ashley | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T15:25:23Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T15:25:23Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-18 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-18 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/14461 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/14461 | - |
| Descrição: dc.description | WKSTIMP supports the ICES Stakeholder Engagement Strategy, through drafting elements for ICES Implementation Plan. The report defines a suit of actions to make the ICES Strategy work. If implemented successfully, a diverse and representative pool of competent, reliable and committed stakeholders will engage with ICES. All stakeholders will be able to contribute effectively based on a clear understanding of the process and what is expected from them. ICES will become a natural place for stakeholders to engage and collaborate, delivering better science and advice by integrating essential knowledge and providing arenas for meaningful dialogues. And, the engagement process will be fully traceable, and its monitoring and evaluation outcomes inform decision-making and organizational learning. The WKSTIMP participants represented a plurality of profiles and backgrounds including natural and social scientists, representatives from the fisheries sector, NGOs, Advisory Councils, ICES Head of SCICOM and ACOM and ICES staff. The analysis and reflective thinking on the Strategy set the basis for exploring actions within the ICES system (Expert Groups, Advice Drafting Groups, MIACO and MIRIA meetings) and across topics (research ethics, data protection, informed consent, conflicts of interest, transparency). The discussion in WKSTIMP highlighted the centrality of stakeholders as data, information and knowledge providers, and highlighted how two complementary ICES initiatives reinforce the Strategy: firstly, the development of guidelines for ensuring the integrity of scientific information submitted to ICES by data providers (e.g., WKENSURE); and secondly, the accountability for fishers and other stakeholders’ perceptions (forthcoming Workshop on perceptions on the dynamics of fish stocks in ICES advice, WKAFPA). Furthermore, participants discussed risks associated with opportunistic behaviour in the engagement processes (creative and created blindness and advice shopping), tailoring specific actions to cope with them. Exploring actions for implementation was guided by feasibility within the current ICES framework. Additional considerations were to avoid burdens, disruptions, and manage change in the ICES community. WKSTIMP proposes 35 time-based priority actions, urges the implementation plan's timely approval, and suggests strengthening ICES capability by creating an expert group on engagement. Potential actions developed by stakeholders beyond ICES provide synergies that could reinforce the Strategy. | - |
| Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
| Formato: dc.format | application/pdf | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| Título: dc.title | Workshop on Implementation of Stakeholder Engagement Strategy (WKSTIMP) | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | planilha | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: