Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Valadares, Jorge | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T16:53:50Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T16:53:50Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2009-02-13 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2009-02-13 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2007 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/1240 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/1240 | - |
Descrição: dc.description | Comunicação apresentada na "EADTU's 20th Anniversary Conference". Lisboa, 8 e 9 de Novembro 2007. | - |
Descrição: dc.description | This communication respects to an important theme either in face-to-face teaching or in distance teaching: the learning environments. In a first part it is described the history of the learning environments' research, highlighting the lines at international level in this field. In a second part of this communication we seek, based on diverse studies (Cunningham, Duffy and Knuth, 1993, Jonassen, 1994, Savery & Duffy, 1995, Jonassen and Tessmer, 1996, Brooks and Brooks, 1993, 1999, etc.) and on the works developed by a group of researchers, including the author of this communication, to define the so called constructivist and investigative learning environments and discuss its main general characteristics, with particular emphasis to the cooperative work, multiple representations, pedagogical relationships, metacognition and some others aspects that are underlying to its implementation. In the third and last part it is highlighted the fundamental importance that these environments have in the online teaching when we intend to have a social presence, a cognitive presence and a teaching presence (Garrison & Anderson, 2003). | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Universidade Aberta | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Distance teaching and face-to-face teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | Learning environments | - |
Palavras-chave: dc.subject | Constructivist and investigative learning environments | - |
Palavras-chave: dc.subject | Cooperative work | - |
Palavras-chave: dc.subject | Metacognition | - |
Título: dc.title | Constructivist and investigative learning environments in distance teaching | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: