Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Grilo, Ricardo | - |
Autor(es): dc.creator | Baptista, Ricardo | - |
Autor(es): dc.creator | Schlemmer, Eliane | - |
Autor(es): dc.creator | Gütl, Christian | - |
Autor(es): dc.creator | Beck, Dennis | - |
Autor(es): dc.creator | Coelho, António | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Leonel | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-09-01T13:02:01Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-09-01T13:02:01Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-08-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-08-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-22 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-08-10 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/12116 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/12116 | - |
Descrição: dc.description | Assessment and tracking of activities in non-traditional contexts, such as immersive environments, is a complex and timeconsuming process for instructors. This limits the widespread adoption of immersive environments, since the consequences of those constraints are lack of awareness for orchestration of learning, and lack of elements for assessment. The Inven!RA architecture proposes tackling this problem by collecting status and outcome analytics from multiple immersive activities into a single learning plan, where they are mapped to learning objectives. This enables the creation of learning dashboards for instructors and students, to support their awareness and assessment, enabling learning orchestration and self-regulation of learning. We present an implementation of the Inven!RA architecture in a platform linked to a remote computer networking laboratory, exemplifying how the architecture can achieve its purported goals. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | ACM | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Remote laboratory | - |
Palavras-chave: dc.subject | Interactive learning environments | - |
Título: dc.title | Assessment and tracking of learning activities on a remote computer networking laboratory using the Inven!RA Architecture | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: