Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Bonfim, Cristiane | - |
Autor(es): dc.creator | Lacet, Demetrius | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Leonel | - |
Autor(es): dc.creator | Pedrosa, Daniela | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-09-01T13:01:54Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-09-01T13:01:54Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-13 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-13 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-12 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/12029 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/12029 | - |
Descrição: dc.description | A critical factor in immersive educational narratives is identification by students with the characters. In this work-in-progress analyzes the process of rendering characters from textual narratives into visual form by non-artists (i.e., instructors). We tried to match archetypes with their visual representation through the platforms: Pixton, Powtoon (both 2D) and The Sims4 (3D). The limitations of characterization can impact students' narrative immersion. As future work we intend to test with the target group and observe the improvements needed to increase identification and sense of immersion in the narrative. | - |
Descrição: dc.description | This work was funded under National Funds through FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P., under project PTDC/CEDEDG/30040/2017 and the project LIFE SKILLS FOR EMPLOYMENT IN COVID-19 ERA THROUGH VR INNOVATION, co-funded by the ERASMUS + program of the European Union. Project No.: 2020-1-UK01- KA226-HE094705. D. Pedrosa thanks the Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT) and CIDTFF (UID/CED/00194/2020) - Universidade de Aveiro, Portugal, for Stimulus of Scientific Employment – CEECIND/00986/2017 Individual Support 2017. C. Bonfim thanks the Instituto Federal de Brasília (IFB) the support of license qualification for PhD in Multimedia in Education at Universidade de Aveiro. Process No. 23508.000982.2021-67 | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | IEEE | - |
Relação: dc.relation | PTDC/CEDEDG/30040/2017 | - |
Relação: dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/CEEC IND 2017/CEECIND%2F00986%2F2017%2FCP1459%2FCT0024/PT | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Characters | - |
Palavras-chave: dc.subject | Textual narratives | - |
Palavras-chave: dc.subject | Narrative immersion | - |
Palavras-chave: dc.subject | Comics | - |
Palavras-chave: dc.subject | Online higher education | - |
Título: dc.title | Work-in-progress: the role of immersion when designing characters for adapting textual narratives into comic strips for online higher education: trials prototyping characters | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: