Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Spilker, Maria João | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Lina | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-09-01T13:01:23Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-09-01T13:01:23Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-05-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-05-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11934 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11934 | - |
Descrição: dc.description | Apresentação de investigação no âmbito de dissertação do mestrado em Pedagogia do eLearning | - |
Descrição: dc.description | Although the submission of papers and participation in academic conferences may be seen as a routine or even a mandatory task, especially when envisioning an academic career, there is little research in the area (de Vries & Pieters, 2007; Jacobs & McFarlane, 2005). Conferences can be an opportunity to learn, through sharing and knowledge construction. Their designed can stimulate the development of communities of practice (Wenger, 1998) and digital habits within communities and networks (Wenger, White, & Smith, 2009) and constitute the ideal vehicle to formal and informal learning and knowledge management (Wenger, McDermott, & Snyder, 2002). Conferences facilitate and enhance the creation of networks, they enable opportunities for informal learning and offer moments of socialization (Siemens, Tittenberger, & Anderson, 2008). Authors like Weller (2011) summarize the functions of a conference as follow: knowledge sharing, validation, networking, recognition and socializing.In this presentation we discuss a case study about the conference myMPeL, an annual conference organized and held from and for the learning community of an online master’s program. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | ECER | - |
Relação: dc.relation | https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/31387/ | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Web 2.0 | - |
Palavras-chave: dc.subject | Online conference | - |
Palavras-chave: dc.subject | myMPeL | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | The use of web 2.0 tools to design a conference 2.0: a case study In online higher education | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: