Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Marcos, Adérito | - |
Autor(es): dc.creator | Tavares, Mirian | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-09-01T13:01:04Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-09-01T13:01:04Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-03-15 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-03-15 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-03 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11827 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11827 | - |
Descrição: dc.description | Conferência realizada de 7-8 de março de 2022. | - |
Descrição: dc.description | The Portuguese Open University, together with the University of Algarve, both in Portugal, launched a doctoral program in digital media art taught by a hybrid approach, adopting open distance asynchronous teaching based on an e-learning platform along with face-to-face sessions (doctoral retreats) with the duration of one week at the final of each academic year. This program has been established in 2012 pioneering the innovation of applying asynchronous online teaching in practical and some labour intensive disciplines such are programming sensors or planning art installation exhibitions while creating an online learning community. In this article we aim at presenting the doctoral program by emphasizing not only the overall project but specifically the pedagogic model and strategy adopted while providing examples of concrete teaching/learning scenarios implemented including the doctoral retreats. | - |
Descrição: dc.description | We thank the Foundation for Science and Technology throughout CIAC – Research Centre for Arts and Communication for all the support given to the project (project UIDB/04019/2020); we also thank all the current and past students, teachers and supporting staff of the doctoral program in digital media art. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | International Academy of Technology, Education and Development (IATED) | - |
Relação: dc.relation | UIDB/04019/2020 | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Digital media art | - |
Palavras-chave: dc.subject | Doctoral program | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual pedagogic model | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open distance learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Doctoral retreats | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::09:Indústria, Inovação e Infraestruturas | - |
Título: dc.title | Innovating in open distance teaching with face-to-face retreats within a Doctoral Program in Digital Media Art | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: