Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Paquete, Hugo | - |
Autor(es): dc.creator | Marcos, Adérito | - |
Autor(es): dc.creator | Bastos, Paulo Bernardino | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:11:42Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:11:42Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-02-01 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-02-01 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-10-24 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11696 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11696 | - |
Descrição: dc.description | This essay presents a mapping of the historical concepts that contributed to the emergence of post-digital aesthetics and their connections to the concept of post-media in historical terms. It also analyzes the transition from techno-positivism to discourse of resistance against the effects of the capital technological industrial complex and how these advances in technology influence artistic discourses, practices and are the leverage of art and technology which is nothing more than a representation of the aesthetics of capital. Following art and capitalism as an ideology of innovation. Is proposed an unstinting theory about technology, geology, and the importance of these conditions to the post-digital aesthetics in terms of material disposable and conceptual articulation. Producing a reconfiguration of the post-digital conceptual approach as I propose beyond the dysfunctional aesthetics and connected with the concept of radical ecology centred in the usability of electronic garbage and technical obsolescent technologies in the arts. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | AVANCA | CINEMA | - |
Relação: dc.relation | 10.37390/avancacinema.2021.a236 | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Post-digital | - |
Palavras-chave: dc.subject | Radical-ecology | - |
Palavras-chave: dc.subject | Eletronic wast | - |
Palavras-chave: dc.subject | Capitalism | - |
Palavras-chave: dc.subject | Aesthetics | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::09:Indústria, Inovação e Infraestruturas | - |
Título: dc.title | Relações entre o pós-digital e o complexo industrial do capitalismo: reformulações sobre a tecnologia como ideologia e lixo digital na arte | - |
Título: dc.title | Relations between the post-digital and the industrial complex of capitalism: reformulations on technology as ideology and digital garbage in art | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: