Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Mouraz, Ana | - |
Autor(es): dc.creator | Ferreira, Isabel | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:11:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:11:18Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-01-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-01-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11593 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://www.ojed.org/index.php/jise/article/view/1369/1537 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11593 | - |
Descrição: dc.description | The goals of this paper are to explain the extent to which multidisciplinary peer observation practices may improve reflection among lecturers concerning their pedagogical practices. and identify the kind of reflection it improves. In this sense, the paper presents a study with the objective of determining the importance that lecturers give to reflection upon their pedagogical practices as they are engaged in a multidisciplinary peer observation program. Data were collected through interviews and observation records. The results suggest a confirmation, among other aspects, of a commitment to a reflective discourse both in the work carried out by lecturers and as it concerns the pedagogical issues of their training. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Journal of Interdisciplinary Studies in Education | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Higher education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Lecturers’ reflective practices | - |
Palavras-chave: dc.subject | Multidisciplinary peer observation | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | Contributions of multidisciplinary peer observation to lecturers’ reflective practices | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: