Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Navas de Pereira, Grauben Helena | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Lina | - |
Autor(es): dc.creator | Chenoll, Antonio | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:11:15Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:11:15Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-12-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-12-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11572 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11572 | - |
Descrição: dc.description | Ação financiada por Fundos Nacionais através da FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P., no âmbito dos projetos, UIDB/04372/2020 e UIDP/04372/2020 | - |
Descrição: dc.description | Due to the COVID-19 crisis, there was a generalized suspension of face-to-face instruction in Portugal during 2020. In order to ensure continuity of education among the different educational levels, an emergency transition to remote teaching practices took place (Hodges et al., 2020; Ferri et al., 2020). Teachers and students increased their use of digital technologies, rapidly adapting their teaching and learning process to this new online learning situation. However, it is also very relevant to report on the experiences lived hands-on during this period, particularly in the higher education context. At this level, we have witnessed and experienced firsthand how writing has become the basis of most communicative acts in which we participate today. In this context, a preliminary case study was conducted to explore which digital linguistic resources do students use when writing in Spanish as a foreign language at a Portuguese university. | - |
Descrição: dc.description | LE@D | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Universidade de Lisboa | - |
Relação: dc.relation | UIDB/04372/2020 | - |
Relação: dc.relation | UIDP/04372/2020 | - |
Relação: dc.relation | https://europeanhumanities2021.pt/amphiteatre-2/ | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Digital technologies | - |
Palavras-chave: dc.subject | Foreign language learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Emergency remote instruction | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | How university students use digital resources in written production in Spanish Foreign Language Courses: a case study at a portuguese university | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: