Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Seixas, Sónia | - |
Autor(es): dc.creator | Rocio, Vitor | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:09:29Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:09:29Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-11-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-11-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-07 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11443 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11443 | - |
Descrição: dc.description | The Covid-19 pandemics had most impact on face-to-face education, but online learning was not immune to the changes in all our lives caused by the situation. Imposed lockdown led to greater use of and familiarization with web conferencing technologies, potentially intensifying and driving new ways to learn and communicate in the context of distance education. In this paper we report on a survey on master's students perceptions of the use of synchronous tools in a distance teaching university, before and during the pandemics. The results indicate that students are more comfortable with tools like Zoom, and that they help them to better relate with teachers and classmates, improving their learning. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | The Hands-on Science Network | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Distance and online learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Synchronous activities | - |
Palavras-chave: dc.subject | Web conference | - |
Palavras-chave: dc.subject | Lockdown | - |
Palavras-chave: dc.subject | Collaborative learning | - |
Título: dc.title | The role of synchronous tools in online learning practices after the pandemics | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: