Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Jacquinet, Marc | - |
Autor(es): dc.creator | Caetano, João Relvão | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:10:31Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:10:31Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-11-02 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-06-01 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-12-30 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11325 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11325 | - |
Descrição: dc.description | In recent years, new models and methods of learning and teaching have made their way into social sciences curricula, moving beyond STEM education in higher learning institutions. They can be considered as a complement to the classes. An interesting case is presented here for political science. Starting from the analysis of context and several experiments of immersive learning in the domain of political and social sciences, the authors report their own experience as teachers of the subject matter of “Elites and social movements” with BA students. This research corroborates conclusions from earlier studies and presents proposals that allow reflecting about the adequacy of new methods of teaching and learning to contexts of high exigency and training for new elite’s members. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Springer Verlag | - |
Relação: dc.relation | https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-60633-0_20 | - |
Direitos: dc.rights | embargoedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Immersive learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Distance education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Political and social sciences | - |
Palavras-chave: dc.subject | Elites | - |
Palavras-chave: dc.subject | Pedagogical innovation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Higher education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | Immersive learning as an opportunity to upgrade learning outcomes and improving skills in political and social sciences | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: