Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Teixeira, António | - |
Autor(es): dc.creator | Nicolau, Paula Bacelar | - |
Autor(es): dc.creator | Caeiro, Sandra | - |
Autor(es): dc.creator | Dams, Lieve | - |
Autor(es): dc.creator | van Dorp, Kees-Jan | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:09:53Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:09:53Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2012 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-20 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/11143 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/11143 | - |
Descrição: dc.description | If climate change education is to become more than self-serving and contribute to meeting the global challenge of sustainable development, it must broaden its scope to include a wider range of students in terms of age, social group and ethnicity than is usually the case. In this paper the authors discuss how open and flexible learning can apply its strengths in the area of widening participation, as it can lever years of experience with non-traditional target groups. They show how flexible learning universities, such as Open Universities, may offer their curriculum as open educational resource (OER) for these types of learning and can indeed contribute for achieving such a needed critical mass. Mass education of this type may have a key role to play in meeting any global challenge, and climate change is no exception. In this paper, the authors exemplify it through an exploration of a partnership project between eight European universities in developing the LECH-e materials for a Master’s curriculum on the lived experiences of climate change. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Climate change | - |
Palavras-chave: dc.subject | Sustainable development | - |
Palavras-chave: dc.subject | SD | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open educational resources | - |
Palavras-chave: dc.subject | OER | - |
Palavras-chave: dc.subject | E-learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Lifelong learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | LLL | - |
Palavras-chave: dc.subject | Widening participation | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::13:Ação Climática | - |
Título: dc.title | The challenge of widening citizen participation in climate change education: developing open educational resources on the lived experiences of climate change | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: