Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Meehan, Amalee | - |
Autor(es): dc.creator | Almeida, Silvia | - |
Autor(es): dc.creator | Bäckström, Bárbara | - |
Autor(es): dc.creator | Borg-Axisa, Glorianne | - |
Autor(es): dc.creator | Friant, Nathanaël | - |
Autor(es): dc.creator | Øystein Lund, Johannessen | - |
Autor(es): dc.creator | Roman, Monica | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:08:30Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:08:30Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-05-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-05-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-04 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/10700 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/10700 | - |
Descrição: dc.description | Migration across Europe is an increasing reality over the last number of decades, affecting countries with long histories of immigration as well as countries newer to the phenomenon. Although education remains a key factor in receiving and integrating migrants, policies and practices differ among countries. How contextual factors shape these differences is under-represented. This article reviews the top-level education policies on receiving Newly Arrived Migrant Students (NAMS) in six European countries – Belgium, Ireland, Malta, Norway, Portugal and Romania – in an attempt to fill this gap. Employing the European Commission four-dimensional framework of educational support for migrants, we examine how the context of each country shapes these policies. Findings are somewhat paradoxical, indicating both the contextual nature of top-level policies, and a trend towards policy homogenisation at a European level, despite very different national contexts. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Elsevier | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Newly arrived migrant students (NAMS) | - |
Palavras-chave: dc.subject | Migration | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Context | - |
Palavras-chave: dc.subject | Top-level policy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Europe | - |
Título: dc.title | Context rules! Top-level education policies for newly arrived migrant students across six european countries | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: