Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Nobre, Ana | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:08:06Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:08:06Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-03-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-03-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-03-03 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/10538 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/10538 | - |
Descrição: dc.description | In this chapter, the authors highlight the potential of open educational resources (OER) to increase access to knowledge and the challenges to adapt these resources with the participation of students. They analyze the emerging practices resulting from pedagogical innovation, with open educational resources, in the cycles of design, implementation, and evaluation in the curricular unit of a Master’s course in Pedagogy of eLearning at Universidade Aberta de Portugal. The investigation is carried out through the methodological procedures of design-based research with two groups of students of higher education at a distance where they addressed the concepts related to OER and participated in the educational practices for integrating OER in online education. In the field of innovation scenarios in online education, the results demonstrate the need to carry out/think about training, with practical actions, so that students can know, adapt, produce, integrate OER in their activities and share resources, thus contributing to increase the availability of quality OER. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | IGI Global | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Título: dc.title | Open educational practices and resources in the higher education learning environment | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: