Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Gonçalves, Samuel | - |
Autor(es): dc.creator | Rocha, Maria Antonieta | - |
Autor(es): dc.creator | Paz, João | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:07:14Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:07:14Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/10256 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/10256 | - |
Descrição: dc.description | SIIE 2020. International Symposium on Computers in Education, realizado de 9-13 de november de 2020 (Online). | - |
Descrição: dc.description | This research sought to assess the applicability of m-learning to Primary Education, since we believe that one of the greatest challenges that Education currently faces is to approach the technological and cultural reality of students since childhood. Therefore, we recognize the pedagogical potential of the use of technology in education, namely by their classroom integration in Primary Education, the context of our research. In an action research setting, we developed digital collaborative writing sessions using a web-based text writing platform. The results showed that the use of technological resources for educational purposes presents advantages in terms of motivation, feedback, concentration, productivity, assessment, reading and writing taste, digital literacy, error exposure and assignment sharing. While some technical and/or usability implementation difficulties were recognized, the positive indicators outweighed the negative ones and are an argument in favor of school’s mediating role of the use of these technological resources, rather than prohibiting them. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Antonio Balderas, António José Mendes, Juan Manuel Dodero | - |
Relação: dc.relation | http://ceur-ws.org/Vol-2733/ | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Collaborative writing | - |
Palavras-chave: dc.subject | m-learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Primary education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Technology | - |
Título: dc.title | Digital collaborative writing in primary education: implementation anfd potencialities | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: