Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Beck, Dennis | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Leonel | - |
Autor(es): dc.creator | O'Shea, Patrick | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:06:41Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:06:41Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-14 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-14 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/10070 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/10070 | - |
Descrição: dc.description | Advancing the field of research in Immersive Learning Environments requires avoiding the pitfalls of previous educational technologies. Studies must consider the actual use of these environments and the context where it occurs, not simply the technocentric perspectives on these environments. This paper provides an overview and analysis of surveys on this topic, in order to map the field and find out which information on actual uses of Immersive Learning Environments are reported, and hence which gaps need to be covered towards a robust, encompassing knowledge on their relationship with learning. Collected accounts of use were clustered via thematic analysis and contrasted with research areas in learning and technology, highlighting the gaps in the field and serving as a blueprint for research agendas on uses of immersive learning environments. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Uses | - |
Palavras-chave: dc.subject | Practices | - |
Palavras-chave: dc.subject | Strategies | - |
Palavras-chave: dc.subject | Immersive | - |
Palavras-chave: dc.subject | Immersive learning environments | - |
Palavras-chave: dc.subject | Augmented reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mixed reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Extended reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | XR | - |
Palavras-chave: dc.subject | AR | - |
Palavras-chave: dc.subject | VR | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | Finding the gaps about uses of immersive learning environments: a survey of surveys | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: