
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | Editora Artemis | pt_BR |
| Autor(es): dc.contributor.author | Quiroz Fragoso, Jennifer | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-04-02T18:19:43Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-04-02T18:19:43Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2025-03-21 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | https://editoraartemis.com.br/catalogo/ebook/identity-construction-and-mentoring-as-a-foundation-of-reality | - |
| identificador: dc.identifier.other | Identity Construction and Mentoring As a Foundation of Reality | pt_BR |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/972235 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | The quality of higher education in Mexico is at risk due to several challenges, including a lack of teacher training institutions, high dropout rates in the first year, and the lack of student integration into university life. In addition, globalization and the creation of a knowledge society have shifted student expectations and problems, with technology influencing career choices and leading to social disintegration among students. Unlike other countries, the implementation of tutoring systems in Mexican universities began in 2000 to address these issues. The focus of education has shifted toward the student, as outlined by UNESCO’s four pillars of education, which emphasize learning to learn, be, and live together. However, traditional teaching methods still dominate, hindering student integration and involvement in the learning process. A new teaching model is needed, one that emphasizes active participation and personalized support, requiring teachers to possess new skills and knowledge. The tutor’s role is crucial in this process. They should have human, scientific, and technical qualities, including empathy, communication skills, and knowledge in psychology and philosophy. However, most Mexican teachers lack adequate pedagogical training, and the tutoring system faces challenges such as time constraints, inadequate infrastructure, and low remuneration. Furthermore, the relationship between tutors and students often reflects misunderstandings and stereotypes. Improving communication between these groups is essential for effective tutoring. University education should focus on integrating students into academic and social life, helping them develop their identities, and preparing them for productive careers. Tutoring is seen as an extension of classroom teaching and should be part of the educational process. Tutors must guide students through personal and academic challenges, helping them adjust to university life, strengthen their profiles, and transition into the workforce. The tutor’s role extends beyond teaching to encompass emotional and social support, contributing to the overall development of students into competent individuals. | pt_BR |
| Tamanho: dc.format.extent | 2.000 kb | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.format.mimetype | pt_BR | |
| Idioma: dc.language.iso | en_US | pt_BR |
| Direitos: dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Brazil | * |
| Licença: dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/ | * |
| Palavras-chave: dc.subject | 1. Ensino superior – México. 2. Educação. 3. Ensino superior – Avaliação | pt_BR |
| Título: dc.title | Identity Construction and Mentoring As a Foundation of Reality | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma:
Este item está licenciado sob uma
Licença Creative Commons