Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | Moreira, Sandra Maria do Nascimento | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-08-20T17:20:12Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-08-20T17:20:12Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-08-10 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/868988 | - |
Resumo: dc.description.abstract | This article examines how pedagogical trends affect the way teachers organize and develop their work. It emphasizes the importance of a solid theoretical basis for conscious educational practices. This study takes into consideration, not only the foundations provided by theorists such as Luckesi (1996), Libâneo (1985), Aranha (1997) and Saviani (2000, 2003, 2010, 2011), but also the possible effects of emerging technologies, such as Artificial Intelligence (AI), on pedagogical practices. The research indicates that teachers must internalize and confront these trends with their practices. This leads to a critical reflection that now also considers the use of AI tools to improve and transform education. This approach not only strengthens the application of educational theories, but also allows the adoption of innovative methods, which can change the way schools are used today. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | PEDAGOGICAL | pt_BR |
Título: dc.title | PEDAGOGICAL TRENDS: ORGANIZATION OF TEACHING WORK (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
tendencias-pedagogicas-organizacao-do-trabalho-docente.pdf | 661,17 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/868988/1/tendencias-pedagogicas-organizacao-do-trabalho-docente.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: