Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | ANDRADE, ANDRÉIA BORGES | - |
Autor(es): dc.contributor.author | RIBEIRO, MARINALVA LOPES | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-07-11T04:25:30Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-07-11T04:25:30Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-06-12 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/748976 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The study, with a qualitative approach, adopts semi-structured interviews in the production of data and aims tounderstand from the representations of teachers of the Bachelor of Administration course at ``Universidade Estadual de Feira de Santana``(UEFS), how the teaching practice of these subjects contributes to the formation of student autonomy. The results indicate that these professionals, for the most part, did not have, in their initial or postgraduate training, subjects related to university pedagogy, which would help them in teaching. We found that they demonstrated to be influenced by instrumental rationality, marked by the traditional paradigm. Therefore, continued teacher training is necessary, so that they can develop experiences in the classroom that contribute to student autonomy. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | student autonomy | pt_BR |
Título: dc.title | PROCESSES OF CONSTRUCTION OF STUDENT AUTONOMY IN THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: