Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | CORNELLI, MICHELI SIGNOR TURCATTO | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-07-11T02:42:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-07-11T02:42:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-07-04 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/748974 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The importance of meaningful learning in childhood for socially vulnerable children is increasingly observed. Family structure, emotional bonds and self-esteem play determining roles, as learning problems can originate from affective aspects, not just cognitive ones. The objective of this research is to understand how socially vulnerable children carry out meaningful learning, using the class-interview method applied to children in a 2nd year elementary school class. Both school and family members play crucial roles in the child's affective structure, and it is essential to address factors such as self-esteem and need. If this assistance is not provided by the family, it is up to the teacher and the school to establish this emotional bond. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | MEANINGFUL | pt_BR |
Título: dc.title | MEANINGFUL LEARNING: INFLUENCE OF SOCIAL VULNERABILITY ON LEARNING (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: