
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | JIMÉNEZ, RICARDO JOSÉ JIMÉNEZ | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | FERNÁNDEZ, MARTÍN ADÁN QUIROGA | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-04-11T04:03:28Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-04-11T04:03:28Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-04-09 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/744214 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | Purpose: To verify the incidence of lateral thinking in the different options created by students of different undergraduate programs in a private university in Valledupar to develop activities in English classes. Methods: For the implementation of this research, a quantitative non-experimental design was used. The target population of this research was composed by 1,437 students from different undergraduate programs of a private university, located in Valledupar, Colombia. A sample of 61 students from second to eighth semester, 25 men (41%) and 36 women (59%), 7 from the Bachelor in Law, 13 from the Bachelor in Social Communication, 20 from the Bachelor in Industrial Engineering program and 21 from the Bachelor in Early Childhood Education belonging to Elective I (English) and transversal courses English 2 and English 3 was extracted. The age range of the participants is from 16 to 41 years old. In order to investigate the incidence of lateral thinking in the free development of activities in English classes, six activities were designed with their respective diagramming and a general procedure that the students never knew, in order to compare it with the possibilities that they propose. The students' answers were collected using the Quizizz application. Results: The results show a strong incidence of lateral thinking in the free development of activities in English classes. Conclusions: The relationship between achieving an accomplishment or discovering the simplest way to perform a task taking into account individual experience and divergence of options from lateral thinking and the motivation represented by being able to make that individual perspective known was shown to be positive. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Pensamiento lateral | pt_BR |
| Título: dc.title | Incidence of lateral thinking in the free development of activities in English classes in university students (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: