Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | PHILIPPSEN, ELEANDRO ADIR | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-03-15T05:00:16Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-03-15T05:00:16Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-03-14 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/743018 | - |
Resumo: dc.description.abstract | Thinking about the changes that Brazilian education has undergone, it is understood that teaching requires teachers who are more autonomous, creative and capable of facing the challenges of the 21st century in search of solving educational problems. In this sense, the present work seeks to present research results within the scope of Teacher Training with a perspective of using Creativity Theories as a theoretical-methodological subsidy for the development of arguments in favor of a reorientation of the Teacher Training process. The results point to offering curricular components (disciplines), as a way of establishing a relationship between Creativity Theories and Teacher Training with the expectation of improving the conditions for exercising the creative process within the scope of undergraduate courses and for future activity teacher. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Autonomy | pt_BR |
Título: dc.title | Theories of Creativity and Innovation as a curricular component within the scope of Teacher Training (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: