
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | FILHO, WILLIAM MANJUD MALUF | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | RIBEIRO, BRUNA MARIA BARBOSA | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | FERREIRA, CAIO MARTINS | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | FEITOSA, FERNANDO | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | MAURO, GABRIEL SILVA DE | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | KAWAHARA, HENRIQUE YOSHIO | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-03-04T21:31:24Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-03-04T21:31:24Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-03-01 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/742689 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | This technical article introduces a pioneering educational approach that seamlessly melds Problem-Based Learning (PBL) with the practical development of a small-scale scissor lift. Encompassing the realms of design, simulation, and automation, the project offers students an immersive learning experience within the framework of a Machine Design course. By engaging in the conceptualization, design, prototyping, and automation of the scissor lift, students gain invaluable insights into the multifaceted dimensions of engineering practice. Problem-Based Learning serves as the foundational pedagogical strategy, encouraging students to collaboratively tackle real-world engineering problems. The scissor lift project becomes a microcosm of the engineering process, fostering critical thinking, teamwork, and communication skills. From the initial ideation and iterative design refinement to the application of Finite Element Analysis (FEA) to assess structural integrity, students learn to navigate challenges that mirror authentic engineering scenarios. The article delves into the pivotal role of simulation in refining the design's performance. By employing FEA tools, students gain competence in predicting mechanical behaviors, optimizing load distribution, and ensuring operational safety. The practical aspect of the project materializes during the prototyping phase, where theoretical designs transform into tangible prototypes. Load testing and iterative adjustments further imbue students with a hands-on understanding of engineering intricacies. Highlighting the contemporary relevance of automation, the project extends beyond conventional mechanical considerations. Arduino-based automation injects the element of control and precision into the scissor lift's operation. Students integrate sensors, actuators, and microcontrollers, thereby aligning their learning with the evolving landscape of engineering technologies. The article not only showcases the symbiotic fusion of PBL and practical engineering in the context of scissor lift design and automation but also underscores the broader significance of experiential learning. By immersing students in a project that transcends theoretical confines, educators can cultivate engineers equipped with the acumen to navigate real-world challenges and innovations. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Problem-Based Learning | pt_BR |
| Título: dc.title | FOSTERING PRACTICAL ENGINEERING SKILLS THROUGH PROBLEM- BASED LEARNING: A SCISSOR LIFT DESIGN AND AUTOMATION CASE STUDY (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Vinculação:: dc.uab.SN | uab | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: