
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | RODRIGUES, BEATRIZ LINHARES | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | RODRIGUES, JANDERSON TEIXEIRA | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-02-28T23:56:20Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-02-28T23:56:20Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-02-26 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/742577 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | Introduction: Academic supervision is an opportunity for students to develop teaching skills, deepen domain-specific knowledge, and contribute to the teaching process of supervised students. This complementary event is officially established in the Brazilian artistic scene. Article 41 of Law 5,540/68 and ratified in Article 5. Article 84 of Law number 9,394, of December 20, 1996, is known as the National Law of Guidelines and Fundamentals of Education (LDB). The above-mentioned laws regulate the activities of students as supervisors. Thus, the supervision procedure is shaped according to the common parameters of delegation of rights and obligations to three parties: teacher-supervisor, student-supervisor and educational institution. These points are the basis for monitoring human anatomy at the Faculty of Medicine. Goals: This work aims to explain learning techniques and methods used during Human Anatomy Monitoring, as a way of increasing content retention and learning consistency in students studying the subject. Methodology: the subject "Human Anatomy" is taught in the first year of the undergraduate Medicine course. Regardless of how the discipline is studied, topics related to the description, location, recognition and mapping of body parts are part of the body of knowledge of this discipline. The methodology used was the application of direct activities, with teachers, and indirect activities, only with students, using practical classes, scavenger hunts on anatomical pieces, online questionnaires with questions on the topic and classes taught in a conference format. Results and Discussion: Being a basic discipline, the program can be the subject of situational approaches in certain units of knowledge that seek to privilege the specific and technical training of the different courses. In the anatomy laboratory, time not used by teachers in practical classes can be used by groups of students to review what they have learned. In the particular case of this study, support for these groups values the educational environment and resources | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Academic | pt_BR |
| Título: dc.title | Impacts of the Academic Monitoring Activity in the Human Anatomy Discipline on Medicine Course students (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: