Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | CAMPOS, ISAÍAS SILVA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | JR, WALDOMIRO GOMES PASCHOAL | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-02-01T20:06:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-02-01T20:06:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-02-01 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/741919 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The search for new strategies that assist in the teaching-learning process of modern physics in basic education in the country is necessary, above all, to develop contextualized, non-fragmented and meaningful learning of what is taught in the classroom. It is in this direction that this article discusses the issue of meaningful learning and potentially significant teaching units (UEPS) focusing on the teaching of modern physics: the corpuscular nature of light, in high school. To achieve this, the discussion is based on significant and critical learning from authors such as David Ausubel and Marco Antônio Moreira. In the end, it is reflected that the application of UEPS is a teaching-learning strategy that can contribute to the application of modern physics concepts relating to technological advances and also to students' everyday situations. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | meaningful learning | pt_BR |
Título: dc.title | PROPOSAL FOR A POTENTIALLY SIGNIFICANT TEACHING UNIT (UEPS) FOR TEACHING MODERN PHYSICS TO HIGH SCHOOL STUDENTS: THE CORPUSCULAR NATURE OF LIGHT AND ITS APPLICATIONS (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
proposta-de-unidade-de-ensino-potencialmente-.pdf | 585,6 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/741919/1/proposta-de-unidade-de-ensino-potencialmente-.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: