Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | ARAUJO, TIAGO SARMENTO FRANCO | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-01-19T03:14:36Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-01-19T03:14:36Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-01-16 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/741482 | - |
Resumo: dc.description.abstract | This study aimed to analyze the possible tools in the Hybrid Teaching method in the history curricular component, in order to verify potential for teaching History. To this end, bibliographical research was used as a method. Based on this research, it was possible to perceive the potential of Hybrid Teaching combined with cognitive tools in the History teaching-learning process. Through the entire study carried out and the pedagogical suggestions presented, it was possible to confirm that the Hybrid Teaching methodology in history classes can develop critical thinking and the ability to involve student and teacher in a collaborative way, thus obtaining a more interactive and dynamic education. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching History | pt_BR |
Título: dc.title | BETWEEN TDICS AND HYBRID TEACHING: POSSIBLE COGNITIVE TOOLS FOR HYBRID TEACHING IN HISTORY TEACHING (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: