Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | MARTINS, FERNANDA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | MACEDO, ANA PAULA | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-11-24T14:23:22Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-11-24T14:23:22Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-11-21 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/739959 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The management model implemented in Portugal, with Decree-Law number: 75/2008 of April 22, highlights the school director. The case study now presented aims to present some data regarding the leadership styles of a director, within the scope of this management model. The content analysis of the interviews allows us to point out the existence of a congregation of actions and logic, underlying his leadership, which we call multifaceted leadership, supported by three different types of leadership: antagonistic/demanding, business/managerial and democratic. Despite these three types, it becomes relevant within this management model to identify democratic leadership. It therefore appears that in action this director does not completely break with the previous model, the model of democratic management. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Management | pt_BR |
Título: dc.title | Multifaceted leadership of a school principal: a case study¹ (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: