Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | MOULIN, ALLANA MARY ANTONIO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | COELHO, CARLOS HENRIQUE SILVA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | LIMA, ALINE SILVA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | COVRE, ANDRÉA PAOLA BARCELLOS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | PIRES, EVELLY DIAS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | BUNICENHA, GIORDANO BRUNO CORAÇÃO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | LORETO, LAIS TRISTÃO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | RAMOS, LUCAS DA SILVA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | ALMEIDA, SOFIA GUZZO DE | - |
Autor(es): dc.contributor.author | BERMUDES, FERNANDO ANTÔNIO MARTINS | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-11-08T14:35:51Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-11-08T14:35:51Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-11-06 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/739568 | - |
Resumo: dc.description.abstract | During the Sars-Cov-2 pandemic, isolation and social distancing reaffirmed the role of social networks as a way to disseminate information and facilitate health promotion. Thus, a trauma league developed accident prevention campaigns through its social networks with a focus on educating the public in a simple and objective way. Objectives: Highlight the role of the academic league as a factor in disseminating knowledge, helping to promote health and direct hospital resources during a pandemic through online campaigns. Methodology: Campaigns were developed addressing the theme “Accidents are Preventable”. Both aimed to reduce the number of admissions due to accidents in Intensive Care Units and increase the availability of beds for patients with Covid-19. The first campaign, “Fighting Covid-19 by Preventing Car Accidents”, was made up of a publication containing images that highlight the importance of complying with traffic laws and measures to prevent car trauma. The campaign “Combating Covid-19 by Preventing Domestic Accidents” was subsequently launched, consisting of a video with instructions on precautions for preventing domestic trauma. Such campaigns were promoted on social networks such as Whatsapp, Instagram, Facebook and Youtube, and, to increase reach, partnerships were made with other leagues in various states across the country. Results: Due to the sharing of campaigns on various social media, the audience reached was more than 247 thousand accounts, in addition to the audience reached by partner leagues, allowing for greater dissemination of knowledge about trauma prevention to the population, with national reach. Conclusion: Academic trauma leagues can combine with technologies to promote the sharing of trauma prevention information to the population and, indirectly, also assist in the treatment of patients hospitalized for Covid-19 by greater targeting of hospital resources through trauma prevention. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Accident prevention | pt_BR |
Título: dc.title | ACADEMIC TRAUMA LEAGUE AS A VEHICLE FOR HEALTH PROMOTION DURING THE COVID-19 PANDEMIC – AN EXPERIENCE REPORT (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: