Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | SÁNCHEZ, RITA ELIZABETH SOTO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | GARCÍA, NANSI YSABEL GARCÍA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | MENDOZA, LORENA NOEMÍ PRIETO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | ÁVILA, BERTHA ALICIA VARGAS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | VILLARREAL, HÉCTOR ALEJANDRO VELA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | ÁLVAREZ, LUZ MARÍA ZEPEDA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | MEZA, JONATÁN CÉSAR GONZÁLEZ | - |
Autor(es): dc.contributor.author | MORA, LAURA ELISA BURGOS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | ASCENCIÓN, PATRICIA DÍAZ | - |
Autor(es): dc.contributor.author | HUIZAR, SILVIA KATIUSKA MEZA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | CONTRERAS, MARÍA DOLORES HUIZAR | - |
Autor(es): dc.contributor.author | OROZCO, RAÚL GONZÁLEZ | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-10-31T15:48:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-10-31T15:48:18Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-10-25 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/739356 | - |
Resumo: dc.description.abstract | This study uses an action research approach to examine the incidence of learning objects (LO) in the tutorial work with high school students. A quasi-experimental, transectional and descriptive design is used. The sample includes 894 students from four high schools in the System. of Higher Secondary Education (SEMS) of ``Universidad de Guadalajara``. Three information collection instruments were used: a rubric and a weighted checklist for the evaluation of OA, and a survey to determine the degree of satisfaction regarding the usability of the OA in the tutorial work, a statistical analysis was carried out. descriptive using Excel tools, as a result, the relevance and application of learning objects in the tutorial action can be guaranteed, not only because they awaken the students' motivation for the various topics, but because the scalability of the LOs themselves that makes them in excellent tools for adaptive learning. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Learning objects | pt_BR |
Título: dc.title | POTENTIAL OF LEARNING OBJECTS IN THE EDUCATIONAL PROCESS: A FOCUS ON TUTORING AND MOTIVATION (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: