Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | MANUEL, KUAMA BERLINE | - |
Autor(es): dc.contributor.author | CRUZ, THAYSE SANTOS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | DIMOXI, ANACLETO JOÃO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | SILVA, ANTONIO CARLOS RIBEIRO DA | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-09-21T11:29:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-09-21T11:29:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-09-18 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/738280 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The present study aimed to analyze and compare the teaching methodologies adopted by Accounting teachers at a public Higher Education Institution (HEI) in Brazil and Angola. Empirical research was carried out in the municipality of Salvador/Bahia-Brazil at the Faculty of Accounting Sciences (FCC) of the ``Universidade Federal da Bahia`` and in the municipality of Sumbe/Cuanza Sul-Angola at the Instituto Superior Politécnico do Kuanza Sul (ISPKS). The chosen approach was qualitative, with the instrument for data collection being the application of a questionnaire to teachers from the two HEIs researched, and descriptive statistics techniques were used to analyze the data. The results of the investigation point out, among other findings, that the profile of both Brazilian and Angolan teachers in the HEIs researched has a predominance of males. Concern was also noted regarding the didactic-pedagogical training that Accounting teachers must have to teach, however, the significant participation in scientific events denotes a search for qualification and teaching training on the part of the professionals investigated. From the objectives of this research, it was found that the methodology used most frequently by teachers in both institutions is the expository class, being mentioned by approximately 45% of these teachers and corroborating the findings of previous research. The research revealed that in addition to lectures, Brazilian teachers also use active methodologies such as simulation in relation to Angolan teachers. Regarding the types of assessments, it was found that written and oral tests were preferentially used, in addition to these, the teachers investigated also used student participation as a different, unusual, but effective way to assess their students. In general, this study revealed a paradigm shift that was still embryonic in terms of the teaching methodologies adopted by the teachers investigated. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching methodologies | pt_BR |
Título: dc.title | Comparative Analysis of Teaching Methodologies Adopted by Accounting Teachers at a Higher Education Institution in Brazil and Angola (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
analise-comp.pdf | 904,38 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/738280/1/analise-comp.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: