Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | CABRAL, LEONOR SCLIAR | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-08-11T16:17:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-08-11T16:17:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-08-04 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/736167 | - |
Resumo: dc.description.abstract | I will analyze the results of the National Pact for Early Literacy (Ministry of Education, 2012) regarding writing, released by the National Early Literacy Assessment (hereinafter ANA, INEP, 2015), in Brazil, in order to discuss the situation of the early literacy program and to identify aspects of the tool, with regard to writing. I will then discuss the categories of written production that were taken into consideration by the ANA, when verifying the competence of students in the 3rd year of Elementary School, according to the processes involved in written textual production, from the point of view of psycholinguistics, with recent contributions from neuroscience. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | WRITING | pt_BR |
Título: dc.title | THE NATIONAL EARLY LITERACY PACT IN BRAZIL: ASSESSMENT OF WRITING IN THIRD GRADE CHILDREN (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: