
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | CALTABIANO, ANDRÉA PAULA TRAINI | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-08-08T16:01:52Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-08-08T16:01:52Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-27 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/735744 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | Case Presentation: Male child, two years and eight months old; communicating predominantly through gestures, using the other as an instrument to obtain what you want. Babbling and vocalizing, with communicative intent. Your eye contact is inconsistent and intermittent; features that suggest AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD). She is assisted at the clinic 02 (twice) a week, alternating with sessions in the area of Psychomotricity and in the area of Cognitive Rehabilitation. Discussion: Right at the beginning of the interventions, cognitive perceptive deficiencies, involving reasoning and interpretation of information, mostly, the presence of visual and motor perceptive deficiencies, were presented without stimuli, with no link with the ¨ pleasure and interest in learning ¨. Psychomotricity intervention rescues lost values, works on autonomy, enabling the reorganization of the body system. Proposals inserted in the sessions focused on Cognitive Rehabilitation, such as games and other materials instrumentalized for their needs, through metacognitive strategies to: observe, reflect, evaluate and adjust executive functions (EF) contribute to enabling fundamental skills, significantly altering their performance cognitive, offering an evolutionary process in its clinical condition, along with the stages of acquisition and improvement of sensory, motor and emotional skills, to stimulate the improvement of basic activities of daily living (ABVDs). Final comments: The child is discovering the functionality of some objects and demonstrating intentionality in some actions, contributing to the evolution of his balance, temporal domain and movement dissociation, encouraging him to perform grabbing movements, to throw, place and push, expanding his bodily experiences and his cognitive repertoire, more appropriately exploring the environment inside and outside the therapeutic setting. Stimulating moments of symbolic play, favoring motor and affective development, contributing to the formation of personality and social interaction, with adaptive and adequate responses in relation to one's own body in the environment. Providing interactivity to sensory stimulation, strategically, a positive impact on the patient's evolution. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Basic activities | pt_BR |
| Título: dc.title | PSYCHOMOTRICITY AND COGNITIVE REHABILITATION TO STIMULATE EXECUTIVE FUNCTIONS IN ACTING WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD) CASE STUDY (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: