Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | MIRON, DENISE DOS SANTOS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | SOUZA, MARLUCI HECK SCHIMANOSKI DE | - |
Autor(es): dc.contributor.author | SANTOS, ROSE MERI DOS | - |
Autor(es): dc.contributor.author | LUKASZEWSKI, MAÍSA TATIANA BAUMKARTEN | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-05-09T14:21:04Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-05-09T14:21:04Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-04-25 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/728419 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The work “Projecting Research in Science” and the Review of Contents in Final Years Teaching aimed to carry out an analysis of the student-teacher's learning experience. In this case report, for the review of science content, thematic axes were suggested for the 8th and 9th grades, according to the pedagogical proposal of the Escola Municipal Fundamental Soares de Barros/Ijuí-RS. Based on these, students were instructed to carry out research, discussions and systematization of contents with an interactive and expositive exhibition. The activities carried out enhanced the review of science content, collaborating with the understanding of the theories involved in them and encouraging students to participate autonomously. Thus, it proposes to the educator to reconsider his practice and to the student to perceive himself as a transforming subject of his reality. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching | pt_BR |
Título: dc.title | “DESIGNING RESEARCH IN SCIENCE” AND THE REVIEW OF CONTENT IN TEACHING IN FINAL YEARS (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: