
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | MACHADO, GLAÉ CORRÊA | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | SANTOS, ANDRÉIA MENDES DOS | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-04-17T11:50:34Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-04-17T11:50:34Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-03-30 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/725583 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | The transformation experienced in our educational system, in which the dialogue and presence of the teacher and student relationship have become remote due to the need to mitigate the impacts caused by the COVID-19 pandemic that devastated humanity, leads us to think about training and professionalization teacher in the context of adaptation to a new modality of teaching and learning that is present in our schools. The imminence of the onset of the disease caused by the virus brought about generalized chaos that took hold of everyone in the face of a situation that altered the psychology of the general population, associated with this context are professionals in the educational area who have already been victimized by an illness. being, they are affected by a fear in relation to their practice in the classroom, a fact that we try to understand in the daily educational action of this professional and his performance. This research aims to understand and analyze the phenomenon of teacher malaise in the classroom from the understanding of how this illness occurs, based on the high levels of stress that our teachers go through and are involved in, emphasizing the conditions such as wages, lack of autonomy, bureaucratic exaggerations, students' indiscipline, in addition, the terrible conditions that schools are offering as a workplace, situations that have led teachers to physical fatigue and, therefore, to the suffering of the body and soul. mind, added to the pandemic moment, in which other issues overloaded teaching. In view of this situation, we analyzed the teaching process, which, due to the chaos mentioned and the challenges faced in everyday life, when trying to put quality teaching into practice, is taken by immense frustration, a malaise that causes a state of anxiety that goes against the theoretical relationship. and practical, which needs our reflection on action. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Teacher malaise | pt_BR |
| Título: dc.title | THE IMPACTS OF TEACHER DISEASE: REFLECTIONS RAISED BY THE PANDEMIC CONTEXT (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: