Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | ARAUJO, ALINE BORGES DE | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-04-03T17:33:40Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-04-03T17:33:40Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-03-17 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/724667 | - |
Resumo: dc.description.abstract | This work aims to understand how the school tames and disciplines children's bodies, transforming them into subjects. The problem presented aims to understand: how is the docilization of bodies in Early Childhood Education? To respond, a study of the knowledge/power of Foucault's work, Surveillance and Punish (2013) was carried out. Authors like Veiga-Neto (2017) and Vasconcelos (2020) helped in the understanding and application of Foucault's theories in Education. It is concluded that the school is an institution of kidnapping that makes use of various techniques of control and training of the children's bodies that shapes and prepares them for subjection, naturalizing discipline as necessary for their smooth functioning of society. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | early childhood education | pt_BR |
Título: dc.title | CHILDHOOD EDUCATION AS A SPACE FOR THE DISCIPLINE OF BODIES (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: