
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | GONÇALVES, VINICIUS PIERRE MATOS | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | MOLINI-AVEJONAS, DANIELA REGINA | - |
| Autor(es): dc.contributor.author | CARDILLI-DIAS, DANIELA | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-01-26T17:21:39Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-01-26T17:21:39Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-01-20 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/720605 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | Objectives This study aimed to evaluate the early development of children whose mothers have been diagnosed with depression, focusing specifically on language development. Moreover, it aimed to characterize the bond between mother and children in cases of self-reported maternal depression, as well as to relate different fields of infant development (motor skills, problem-solving, personal/social) with language development. Methods and Procedures This research was conducted with the approval of the Ethics Committee (CAEE 57009122.1.0000.0068). The data collection was conducted remotely, via online questionnaire, due to the Covid-19 pandemic. The sample space was comprised of 47 participants, patients of the Phonoaudiological Investigation Laboratory for Primary Healthcare (LIF-APS, in the Portuguese acronym) of the São Paulo University School of Medicine, as well as convenience samples. Criteria for inclusion: children of mothers with maternal depression, with ages ranging between 6 months and 3 years 11 months, children of mothers with cases of self-reported maternal depression, accompanied by a consenting adult available to fill in the online questionnaire. Criteria for exclusion: non-consent regarding the TCLE, unfinished questionnaires. The selected instrument for data collection shall be the Ages and Stages Questionnaire III, (ASQ-3), in addition to Edinburgh Post Natal Depression Scale (EPNDS), according to THE POSTPARTUM BONDING INSTRUMENT (PBI). the data had been analysed by a field-specific competent professional, to verify the effects of maternal depression in infant development, focusing specifically on language development. Results At least 70.2% of the mothers in the sample have completed higher education, in addition to the fact that 85.1% had access to higher education, 85.1% obtained drug treatment. Mothers with DM, 80.9% are suggestive of severe maternal depression (IMD), while 19.1% are suggestive of mild depression (MBD). For the PBI questionnaire, which aims to score the mother-baby bond, it adds that 53.2% of the bonds are altered. While the fields of child development most affected in the ASQ-3 were "Social Personal" in 27.7% of the sample and "Communication" with 21.3% of the sample. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Child Development | pt_BR |
| Título: dc.title | EFFECTS OF MATERNAL DEPRESSION ON CHILD LANGUAGE DEVELOPMENT (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: