
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | MELO, LUCAS RAMON PAIVA | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2023-01-17T18:56:55Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2023-01-17T18:56:55Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2022-11-20 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/720118 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | Public educational practices need constant updating, directed studies and actions based on the new needs of communities, always with the aim of promoting equity. In this purpose, language teaching is also included, which, when combined with innovations in multilingual policies, is capable of narrowing cultural boundaries, enhancing qualification for work, for possible international relations and literacy based on effective fluency in foreign languages. or additional, and in this context bilingual education emerges as an effective pedagogical proposal. This research seeks to emphasize the importance of bilingual education for public education, instigating coordinators and teachers in the adoption and execution of conscious bilingual practices in accordance with realities. For this purpose, this investigation used a bibliographic review of other articles, books, official education documents, and collected data from the available literature that evidence the benefits of bilingual education for the public educational scenario, focusing on the English language. This way, it can be concluded that the Laws of Guidelines and Bases of Education carry a resolution of the year 2021 aimed at the bilingual teaching of the deaf, and that these expanded practices in public policies for other languages promote increased social interaction, accessibility to texts in the original version of the non-native language, sharpening attention, patience, sensory-motor skills and increasing school interdisciplinarity. and collected data from the available literature that evidence the benefits of bilingual education for the public educational setting, focusing on the English language. This way, it can be concluded that the Laws of Guidelines and Bases of Education carry a resolution of the year 2021 aimed at the bilingual teaching of the deaf, and that these expanded practices in public policies for other languages promote increased social interaction, accessibility to texts in the original version of the non-native language, sharpening attention, patience, sensory-motor skills and increasing school interdisciplinarity. and collected data from the available literature that evidence the benefits of bilingual education for the public educational setting, focusing on the English language. This way, it can be concluded that the Laws of Guidelines and Bases of Education carry a resolution of the year 2021 aimed at the bilingual teaching of the deaf, and that these expanded practices in public policies for other languages promote increased social interaction, accessibility to texts in the original version of the non-native language, sharpening attention, patience, sensory-motor skills and increasing school interdisciplinarity. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | Education | pt_BR |
| Título: dc.title | THE IMPORTANCE OF BILINGUAL EDUCATION FOR PUBLIC EDUCATION (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
| Arquivos associados: | ||||
|---|---|---|---|---|
| a-importancia-do-ensino-bilingue-para-a-educacao-publica.pdf | 791,69 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/720118/1/a-importancia-do-ensino-bilingue-para-a-educacao-publica.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: