Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | PEDRO, LANDO EMANUEL LUDI | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-11-16T15:21:13Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-11-16T15:21:13Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-09-15 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/717469 | - |
Resumo: dc.description.abstract | In this article we intend to analyze the contribution of initial training to the construction of the professional identity of teachers at the beginning of their career, based on an investigation carried out with teachers in training attending the internship in basic education schools and in the first cycle of secondary education. In an attempt to understand the processes of teacher training in both institutions, we raise some starting questions: what are the representations of future teachers about their training? What identities have been produced in the training of new professionals and how can they influence the updating of curricula? Therefore, we adopted the methodological approach of a quantitative nature, through a survey based on the Likert scale, which was applied to prospective teachers from two schools for initial teacher training. According to the teachers and students, it can be noted, how they measure the work of the teacher to whom they attribute the qualification: commitment, social well-being of the students, making it associated, the humanistic dimension, the technical-didactic dimension and the promotion of social justice. On the other hand, teachers point out some difficulties and weaknesses. The first one focuses on the teaching model centered on the transmission of the curriculum, the excess of disciplines, as well as the lack of teaching conditions and materials. The results also point out as difficulties little mastery of the different teaching methodologies. Likewise, the research results point out as training needs the investment in teacher training schools, the construction of new schools. Future teachers also point out as training needs, the improvement of the criteria for recruiting teachers and access to teaching schools and the design of training based on professional dialogue. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | identity | pt_BR |
Título: dc.title | IDENTITY PATHWAYS FOR TEACHERS AT THE BEGINNING OF CAREER IN CABINDA, ANGOLA: A CONTRIBUTION TO UPDATING TRAINING CURRICULUMS (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
IDENTITY PATHWAYS FOR TEACHERS AT THE BEGINNING.pdf | 1.34 MB | Adobe PDF | /bitstream/capes/717469/1/IDENTITY PATHWAYS FOR TEACHERS AT THE BEGINNING.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: