
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor.author | KINDEL, DORA SORAIA | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-01T13:12:17Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-01T13:12:17Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-15 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/705611 | - |
| Resumo: dc.description.abstract | The main objective of this work is to present a teaching proposal to approach Plato's polyhedra through structured didactic sequences, based on exploratory situations as a teaching methodology and a reflection on the procedures used during the manufacture of solids involving different techniques as a tool. education. The tasks were designed using different materials present in everyday life (paper, straws, toothpicks and string) to assemble and explore Plato's polyhedra that have triangular faces - tetrahedron, octahedron and icosahedron from the plans, from the reading of schemes to the assembly of the skeletons of the respective solids, and the folding in paper (origami). They were presented, in classrooms, to students of different levels of education, from Basic (6th and 9th grades, 2nd grade of High School) to Higher (mathematics and pedagogy students). The work developed with high school students aimed to differentiate between faces and sides, edges and sides, angles, polygons and the identification of Euler's formula, and with the undergraduates, to study and reflect on the different ways of approaching the solid in order to realize that different resources promote different approaches and mathematical meanings. The work was organized aiming to provide experiences and prioritizing reflections on the construction of spatial geometry concepts, approaching both the construction of solids and the analysis of their properties evidenced according to the material used. Although the presentation of different alternatives for the classroom may generate some concern with the objectives of mathematics, its appropriation, and with didactic-pedagogical aspects that cover the teacher's work, the experience of tasks of this type offers an opportunity for students to learn and question specific vocabulary in addition to developing spatial perception, visualization and observation and representation of mathematical relationships. | pt_BR |
| Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
| Palavras-chave: dc.subject | TEACHER | pt_BR |
| Título: dc.title | HAND IN HAND WITH UNDERSTANDING: construction of regular polyhedrons with triangular faces (Atena Editora) | pt_BR |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
| Aparece nas coleções: | Livros digitais | |
| Arquivos associados: | ||||
|---|---|---|---|---|
| HAND IN HAND.pdf | 1,1 MB | Adobe PDF | /bitstream/capes/705611/1/HAND IN HAND.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: