Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | RODRIGUES, ALEXANDRE MARQUES | - |
Autor(es): dc.contributor.author | MARCOS, ANA MARGARIDA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | SOARES, HÉLIA MARIA | - |
Autor(es): dc.contributor.author | FURTADO, LUÍS CARLOS DO REGO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | GOMES, LUÍS MIGUEL SALVADOR MACHADO | - |
Autor(es): dc.contributor.author | LIMA, TIMOTHY FRANCISCO | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-07-05T15:03:12Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-07-05T15:03:12Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-07-01 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/705036 | - |
Resumo: dc.description.abstract | Undergraduate training in Nursing requires an analysis of teaching-learning strategies and processes in the relationship between theory and practice in clinical teaching. Violence in young people's intimate relationships is a sensitive issue for Nursing care, and peer education can produce moments of cooperative training among students. Action research and project methodology promote intervention in Community Nursing for vulnerable groups and the acquisition of skills in Nursing students. To reflect on the teaching-learning process in Nursing training in Clinical Teaching to Vulnerable Groups, in the last three years, in a community context and using the project methodology, where attitudes related to violence in the intimate relationships of young people are measured in a certain population, and hence, targeting the decision-making process in an action-research context, a typology of interventions and outcomes in peer education interventions is described. A reflection on action research, project methodology and peer education in the training of Nursing students was elaborated. The analysis of the data obtained in the different editions of clinical teaching was carried out and the clinical teaching reports were analyzed to extract the interventions carried out in the face of the phenomenon under study. There is a legitimation of violence in the intimate relationships of young people that justifies a structured and continuous intervention in the target population. Intervention strategies were diversified and adapted to the young population, making peer education tangible in the training of young people in the specific protection of violence in intimate relationships. Teaching-learning has to bring theory and practice closer. Research and intervention in Community Nursing can be supported by the use of research-action strategies, peer education and by integrating intervention projects focusing on the worrying legitimation of violence in the intimate relationships of young people. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | VIOLENCE | pt_BR |
Título: dc.title | VIOLENCE IN INTIMACY RELATIONSHIPS IN YOUNG PEOPLE: RESEARCH-ACTION IN THE INITIAL TRAINING OF NURSES (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
VIOLENCE.pdf | 131,45 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/705036/1/VIOLENCE.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: