Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | NASCIMENTO, MARCIO LIMA DO | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-06-17T12:39:27Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-06-17T12:39:27Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/704542 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The article aims to analyze the experience of mathematics workshops for teachers of Basic Education in exercise without adequate training, course participants of the Degree in Pedagogy of the National Plan for Teacher Training at the Federal University of Pará. The motivations and characteristics of the workshops are discussed. In addition, a case study is presented, which included an interview with the participants. By analyzing the teachers' experience in the workshops and its consequences, the importance and need for actions that promote reflection on Brazil's place in elementary mathematics teaching in world indexes was evidenced. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | CREATIVITY IN MATHEMATICS | pt_BR |
Título: dc.title | DIALOGUE WITH THE PEDAGOGY STUDENTS OF PARFOR UFPA: THE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHER SMALLER CAN YOU BE CREATIVE? (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: