Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | Matos, Luiz Eduardo Oliveira | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Jardim, Renata | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Schott, Márcia | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-18T12:31:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-18T12:31:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-02-11 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/649763 | - |
Resumo: dc.description.abstract | This is a descriptive experience report elaborated in the context of experiences of the Teaching Practice module in the Common Cycle Community (PEC I) of the Federal University of Sergipe, Professor Antônio Garcia Filho University Campus, carried out by a group of Active Teaching Methodology -Learning, with the presence of 10 students. There were 10 meetings with the community, including Bamboo Workshops, Conversation Circles, and Territorialization. It is noticed that Teaching, Service and Community Integration (IESC) in addition to allowing greater significance in the teaching-learning process, also contributes to the expansion and strengthening of participation and social control in health, and in the development of democracy. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | EDUCAÇÃO | pt_BR |
Título: dc.title | “DEMOCRACY IS HEALTH. HEALTH IS DEMOCRACY”: DIALOGUES AND COMMUNITY REFLECTIONS ON SOCIAL HISTORY THROUGH A PEDAGOGY OF POPULAR PARTICIPATION (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
DEMOCRACY.pdf | 615,88 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/649763/1/DEMOCRACY.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: