Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor.author | Basilio, Kelly Cristina Aparecida | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Basilio, Cleiton Aparecido | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Vianna, Marcia Aparecida Barbosa | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-14T14:15:38Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-14T14:15:38Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-02-14 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/647883 | - |
Resumo: dc.description.abstract | The article refers to the interdisciplinary project, Remake, developed at Escola Municipal de Ensino Fundamental Joaquim Caldas de Souza, in the city of Iacanga-SP, developed by History teachers Kelly Cristina Ap. Basilio and Cleiton Ap. Basilio and by Art teacher Gislaine Marana. The same consists of the reinterpretation of works of art based on Ana Mae Barbosa's Triangular Approach, made by students in the 7th year. During its development, students carried out a deep reflection on image reading, thus promoting the development of critical and reflective ability, reflected in their artistic productions loaded with individual interpretations. Our proposal is to highlight the importance of working Art/Education in a meaningful and interdisciplinary way, using image reading as a tool in the process of knowledge construction and the development of creativity. Thus, the student will learn not only to see, but to read and understand art, through reflection, text and context, resulting in new knowledge and promoting a sharper and more curious look. | pt_BR |
Idioma: dc.language.iso | en | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | EDUCATION | pt_BR |
Título: dc.title | REMAKE: A REVIEW OF WORKS OF ART THROUGH THE TRIANGULAR APPROACH (Atena Editora) | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Livros digitais |
Arquivos associados: | ||||
---|---|---|---|---|
REMAKE.pdf | 170.44 kB | Adobe PDF | /bitstream/capes/647883/1/REMAKE.pdfDownload |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: