Avaliação do uso do estágio de Licenciatura em Química - modalidade projeto temático - no preparo e incentivo dos alunos para a realização do ENEM

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorPetrikoski, Ana Paula-
Autor(es): dc.contributor.authorSantos, Izabele da Costa Ramos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-04-05T01:27:04Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:42:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-04-05T01:27:04Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:42:48Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3377-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationSANTOS, Izabele da Costa Ramos. Avaliação do uso do estágio de Licenciatura em Química - modalidade projeto temático - no preparo e incentivo dos alunos para a realização do ENEM. 2014. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171867-
Resumo: dc.description.abstractThe National Secondary Education Examination (ENEM) is a test used to evaluate the quality of secondary education in the country and is characterized by interdisciplinarity, valuing the logical side, interpretation and student thinking ability. Chemistry, being a science that enables the student to understand natural and industrial phenomena or processes, can enter it as a basis for the development of the skills required in ENEM. The thematic projects consist of a different way of approaching the contents, taking as its starting point the choice of representative themes of reality and life of students. Based on this, the present study aimed to evaluate the use of the training of Degree in Chemistry of UTFPR, in the modality Thematic Project, as a way to prepare and encourage students of the third year of high school of a public school, for the realization of ENEM through the use of alternative methodologies and aid in the development of logical reasoning. For this, the main Chemistry contents covered in the latest editions of ENEM were selected and classes on those contents were applied to students. With the conclusion of this work, it is observed that the use of alternative methodologies helped student participation in class, and at the end of project, the students showed more curiosity and knowledge about the contents approached. In addition, they developed better interpretation skills, logical reasoning and argumentation.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectQuímica (Ensino médio) - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Orientação profissionalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChemistry (High School) - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Vocacional guidancept_BR
Título: dc.titleAvaliação do uso do estágio de Licenciatura em Química - modalidade projeto temático - no preparo e incentivo dos alunos para a realização do ENEMpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.