Metodologias de ensino/aprendizagem de língua portuguesa como L2 para surdos

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorFinau, Rossana Aparecida-
Autor(es): dc.contributor.authorGomes, Anderson Spier-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-03-03T18:27:42Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:22Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-03-03T18:27:42Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:22Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3095-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationGOMES, Anderson Spier. Metodologias de ensino/aprendizagem de língua portuguesa como L2 para surdos. 2014. 85 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171338-
Resumo: dc.description.abstractThis paper aims to analyze didactic material concerning the teaching of Portuguese as a second language to deaf students investigating the concepts of deaf individuals/students, language, grammar/text and bilingualism that underlies the material as also the relationship between the theory basing the teacher's manual and the choice of texts, aiming at contributing with the work and discussions in the area. With the purpose of thoroughly observe the methodologies of Portuguese teaching to deaf students the theoretical basis of this research lies in the most up to date line of studies in the Portuguese teaching-learning process, such as Marcuschi (2013), Kock (2013), Perini (2007) and also Bakhtin (2010) and Vygotsky (2010), focusing on the matters of language conceptions and on the discussions involving grammar and bilingualism that are covered in the analyzed materials. In summary, the analysis of such materials show lack of socially run texts and demonstrate that there is still a field to be explored by researchers in the area of Portuguese teaching as a foreign language, specially to deaf students.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSurdos - Educaçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAquisição de linguagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAquisição da segunda línguapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLíngua portuguesapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDeaf - Educationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLanguage acquisitionpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSecond language acquisitionpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPortuguese languagept_BR
Título: dc.titleMetodologias de ensino/aprendizagem de língua portuguesa como L2 para surdospt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.